חזרה
הטוב ביותר שניתן להשיג לכלבים! במבצע מנוי קנה 6 קבל שק 1 מתנה! לפרטים נוספים
בחר מוצרים
וטרינר או מקצוען אחר? העלה כתבה משלך

אוכל לכלב: מידע חשוב

מאת: צער בעלי חיים רמת גן והסביבה יובל נבון עודכן ב: 02.10.13

מדוע חשוב להאכיל את הכלב באוכל איכותי?
בריאות הכלב ואיכות חייו נקבעות ברובן על פי התזונה של הכלב, בדומה לבני האדם. לכן בחירה נכונה של אוכל שאותו יאכל הכלב הוא דבר חיוני. הכלב זקוק לאספקה תקינה של פחמימות, חלבונים שומנים, ויטמינים ומינרלים במינונים שונים כדי לשמור על בריאות תקינה ומצב פיזי טוב. באמצעות האוכל, הכלב מקבל את המרכיבים התזונתיים להם הוא זקוק. בבחירת אוכל צריך להתחשב גם בצרכים התזונתיים הרגישים של כלבים וגם בסוג הכלב ובגילו.

מזון לכלבים בהתאם לגיל
כלבים מחולקים לשלוש קבוצות גיל, כאשר מדובר באוכל: גורים, בוגרים ומבוגרים.
התזונה הנכונה המתאימה לכל קבוצת גיל שונה לחלוטין. מתן אוכל המתאים לקבוצת גיל אחת לכלב מקבוצת גיל אחרת יכול לגרום לפגיעה בהתפתחות, למחלות קשות, לכושר פיזי ירוד, לתשישות ועוד.

אוכל לגורי כלבים
גור כלבים זקוקים לכמות גדולה של חלבון כדי להבטיח התפתחות תקינה של גופם הצעיר. מכיוון שבשנה הראשונה כלבים מכפילים את גודלם ואת משקלם כמה וכמה פעמים חשוב שהתזונה שלהם תהיה מלאה ואיכותית ותספק להם את כמות החלבון הדרושה לגור כלבים.

אוכל כלבים בוגרים
כלבים בוגרים זקוקים לשילוב העדין שבין פחמימות, חלבונים ושומנים. הרכיב הבולט ביותר בתזונתם של כלבים בוגרים הוא החלבונים. חשוב מאוד שהכלבים הבוגרים יקבלו כמות נכונה של ויטמינים וחומצות שומן מכיוון שאלו חשובים בתמיכה במערכות הגוף השונות ובשמירה על בריאות פיזית תקינה.

אוכל לכלבים מבוגרים
כלבים בני שבע ומעלה סובלים מהדרדרות בריאותית טבעית הנובעת מתהליכי ההזדקנות השונים. מזונות שונים המיועדים במיוחד לכלבים מבוגרים נועדו לספק להם צרכים תזונתיים אשר משלימים לבריאותם הלוקה בחסר של כלבים אלו. אוכל זה משלב בין ארבעת אבות המזון ותוספי תזונה המאטים את הדרדרות פעולתן של המערכות החיוניות בגופם של הכלבים הזקנים.

 
אוכל לכלבים עם צרכים מיוחדים
יש מגוון מוצרים המותאמים לצרכים של כלבים הסובלים מבעיות בריאות כאלה ואחרות. אצל כלבים, מצבם הבריאותי מושפע מאוד מהמזון אותו הם צורכים. כאשר כלבים מקבלים את כל הערכים התזונתיים הדרושים להם, הם יזכו לפעילות מואצת של מערכות הגוף השונות ולבריאות כללית טובה. ניתן למצוא מגוון של מזונות לכלבים המותאמים לצרכים מיוחדים כגון דלקות פרקים, מחלות הנוגעות לבריאות העור והפרווה, בעיות שיניים וחניכיים, ועוד.
המזונות המותאמים לצרכים מיוחדים של כלבים עם בעיות בריאותיות מכילים חומרים המסייעים בפתרון הבעיה. לכן מזונות לכלבים הסובלים מבעיות פרקים בדרך כלל יכילו כונדרואיטין וגולוקוזאמין אשר שומרים על הסחוס הטבעי של הגוף ומחזקים את השלד. בדרך כלל מזונות לכלבים הסובלים מהשמנת יתר יכילו רכיבים טבעיים המזרזים את פעולתה של מערכת העיכול כמו סיבים תזונתיים יחד עם שילוב נכון של חלבונים, פחמימות ושומנים.

לסיכום, תזונתו של הכלב הוא מרכיב חיוני בבריאותו ולכן כדי לשמור על בריאותו ואיכות חייו ולמנוע התפתחות של מחלות כלבים, מומלץ לתת לו תזונה איכותית המתאימה ביותר לגילו ולמצבו הפיזי. כל פשרה באיכות המזון היא בעצם פשרה בבריאותו.



 

 

הוסף תגובה

נושא:
תוכן:
לכתבה זו יש 3 תגובות
04.10.13 ליאור זיו כתבה נהדרת!
26.11.14 גל ואביב רוב כתבה מצויינת
08.12.14 דפנה ויואב אפשטיין ורובינשטיין תודה